Do przeczytania w: 2 minut

Mają ogromny potencjał, jednak w bardzo dużym stopniu jeszcze niewykorzystany. Sezonowe słowa kluczowe to takie, które w wyszukiwarce wpisywane są tylko w konkretnym czasie w ciągu roku lub w niektórych miesiącach ich popularność jest wyraźnie większa. To właśnie wtedy dobrze jest uruchomić sezonową kampanię marketingową, uwzględniając frazy na czasie.

Moda przemija, czyli marketing sezonowy

Nic nie trwa wiecznie, ale też musimy być świadomi powrotów trendów, co jest charakterystyczne zarówno dla mody, aranżacji wnętrz i…Internetu. Rok możemy podzielić na kilka (lub kilkanaście) okresów, kiedy wzrasta zainteresowanie konkretnymi tematami i do koszyków klienci wrzucają wybrane produkty z większą częstotliwością. Wzmożony ruch w sieci występuje w okresie Świąt Bożego Narodzenia, Dnia Dziecka czy Black Friday.

Ponadto sezonowość zakupów warunkują pory roku. W okresie przedwakacyjnym kupujemy więcej kostiumów kąpielowych, wycieczek zagranicznych czy kosmetyków do opalania, niż ma to miejsce zimą i jesienią. Jednocześnie przed białą porą roku wzrasta zainteresowanie nartami, snowboardem i sankami. Znając te trendy, możemy do nich dostosować nasze kampanie promocyjne i marketingowe, bazując na odpowiednich sezonowych słowach kluczowych. 

Jak tworzyć sezonowe słowa kluczowe?

Wyróżnić możemy kilka rodzajów fraz sezonowych. Pierwszy z nich to słowa kluczowe związane z konkretnym wydarzeniem. Zazwyczaj dotyczą one jednorazowych przedsięwzięć, np. „Festiwalu muzyki dziecięcej w Koszalinie”. W tym przypadku najlepsze efekty osiągnie zapewne sam organizator imprezy, ponieważ Google faworyzuje oficjalne strony. Trzeba się też liczyć z dużą konkurencją.

Frazy kluczowe możemy uzupełnić ponadto o daty, najczęściej jest to po prostu rok. To sezonowe frazy charakterystyczne dla branży modowej, z obszaru designu i aranżacji wnętrz. Powstaną takie frazy, jak „modne płaszcze na jesień 2021” czy też „trendy w aranżacji wnętrz 2021”. Ponadto daty warto stosować przy aktualnych informacjach np. z branży kosmetycznej czy medycznej. Dzięki temu rozpowszechniamy informacje dotyczące bieżących trendów, osiągnięć, odkryć i badań.

Najpopularniejsze sezonowe frazy kluczowe dotyczą wydarzeń cyklicznych, które powtarzają się co roku o tej samej porze. Będzie to „prezent na Dzień Dziecka” czy „prezent dla Niej na Walentynki”. Ponadto uwzględniamy tutaj produkty charakterystyczne dla danej pory roku, a więc np. „zimowa kurtka na narty” oraz „krem z filtrem na lato”.

Największą zaletą sezonowych kampanii jest dotarcie do klientów w momencie, kiedy są oni najbardziej zainteresowani konkretną ofertą. Reklama pozycjonowana na dane słowo kluczowe jest często bodźcem zachęcającym do działania tu i teraz. Trzeba jednak pamiętać, że takich kampanii nie uruchamiamy ze zbyt dużym wyprzedzeniem, a trafiamy w najgorętszy sezon.