remarketing czyli jak skutecznie odzyskac klienta 1 - IT HEROES
Do przeczytania w: 7 minut

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Hubspota, aż 77% osób zadeklarowało, że wolałoby korzystać z oprogramowania do filtrowania reklam, niż całkowicie z nich zrezygnować. Oznacza to, że użytkownicy cenią sobie informacje zawarte w reklamach, jednak tylko takie, które dotyczą produktów i usług z kręgu ich zainteresowań. Reklama musi być więc dobrze dopasowana do profilu klienta. Tak właśnie działa remarketing.

remarketing czyli jak skutecznie odzyskac klienta 1 - IT HEROES

Reklama dla zainteresowanego potencjalnego klienta

Celem remarketingu jest dotarcie do tych użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub też zainteresowały się Twoim konkretnym produktem bądź usługą. Ponadto przekaz reklamowy jest spersonalizowany. Reklama dotyczy produktu, który znalazł się już w koszyku klienta lub też potencjalny klient przeglądał daną podstronę produktową. Z tego powodu remarketing świetnie sprawdza się w przypadku porzuconego koszyka. Klient już prawie kupił produkt, ale coś spowodowało, że z niego zrezygnował. Reklama ma mu o tym produkcie przypomnieć.

Jak to działa?

Remarketing wykorzystuje wiele kanałów, w tym sieć reklamową Google i Google Ads. Ponadto istnieje możliwość targetowania osób obecnych na Twojej liście mailingowej i docierania do osób korzystających z YouTube. Kolejny kanał to wyszukiwarka Google. W ten sposób trafiamy do użytkowników wpisujących w wyszukiwarkach hasła bezpośrednio powiązane z Twoją marką.

Aby możliwe było realizowanie kampanii remarketingowej, konieczne jest dodanie do strony www specjalnego kodu. Każdy, kto odwiedzi Twoją stronę, będzie automatycznie dodawany do listy remarketingowej. Kod jest dostosowywany z uwzględnieniem konkretnych kategorii w e-sklepie i podstron.

Następnie takim użytkownikom wyświetlane są reklamy na tych stronach, które akceptują reklamy pochodzące z Sieci Reklamowej Google. To taka „przypominajka”, że chyba klient o czyś zapomniał, coś miał jeszcze kupić.

Coś więcej niż tylko pozyskanie klienta

Jeżeli odpowiednio korzystasz z remarketingu, to zyskujesz wiele korzyści. Chodzi już nie tylko o pozyskanie czy odzyskanie klientów, ale również zwiększenie rozpoznawalności marki. Reklama przypomina użytkownikowi o Twoim istnieniu i o tym, że jest zainteresowany Twoją ofertą. Remarketing cechuje się mocno sprecyzowanym przekazem. Docelowo reklama trafia do osoby, która rzeczywiście jest nią zainteresowana. Ma to związek ze skutecznym planowaniem budżetu i ograniczonymi stratami.

Potencjalny klient nie daje Ci tylko jednej szansy. Możesz mieć ich więcej, ale potrzebny jest do tego mocny bodziec. Remarketing to reklama wyświetlana użytkownikowi, który miał już kontakt z Twoją marką i wykazał Tobą zainteresowanie. Teraz wystarczy wskazać mu drogę powrotu na Twoją stronę.

5 patentów na angażujące posty w social media

Każdego dnia w mediach społecznościowych udostępnianych jest miliony postów. Aby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić, zrobić coś inaczej niż wszyscy pozostali, zaskoczyć, rozśmieszyć, wzruszyć i wyjść poza utarte schematy. Jednocześnie trzeba myśleć o tym, kim jest Twój odbiorca, czego oczekuje, jakim językiem się posługuje, jaki jest jego styl życia. Jak tego dokonać?

5 patentow na angazujace posty w social media - IT HEROES

Przede wszystkim wartość dla odbiorcy

Z odbiorcami powinieneś nawiązywać relacje, być dla nich źródłem wiedzy, odpowiedzią na zadawane pytania. Każdy komunikat musi mieć wartość, dostarczać nowej informacji, porady i wskazówki. Internauci „nie widzą” postów, o których mogliby powiedzieć „ale to już było”.

Chwytliwa treść o minimalnej objętości

Chodzi o esencję, a więc o to, co najważniejsze w niewielkiej formie. Post nie jest artykułem blogowym, może być co najwyżej preludium do obszerniejszego tekstu. W mediach społecznościowych scrollujemy stronę. Masz więc tylko kilka sekund, aby zainteresować i zatrzymać odbiorcę na dłużej. Na pewno nie pomogą Ci w tym wielozdaniowe teksty, które mogą być naprawdę interesujące. Wiele osób widząc długą kolumnę tekstu, rezygnuje z czytania. Od pierwszych słów zależy, czy klient się zatrzyma czy pójdzie dalej.

Korzystaj z Kalendarza Świąt, również tych nietypowych

Bądź na bieżąco ze wszystkimi świętami i wykorzystuj nawet te nietypowe, aby nawiązać interakcję z odbiorcami. Ważne jest jednak, aby święta pasowały do profilu Twojej firmy i branży, w której działasz. W poście możesz złożyć życzenia wszystkim właścicielom kotów w Dniu Kota, jeżeli prowadzisz sklep zoologiczny. Jako dietetyk przypomnij o jedzeniu dodatkowych porcji naturalnych witamin w Dniu Owoców i Warzyw. W ten sposób zaskoczysz internautów.

Zagadki, łamigłówki i zabawy

Angażuj swoich odbiorców i zachęcaj ich do wspólnych działań. Dając im ciekawe zadanie, pozyskasz ich uwagę, a nawet sprawisz, że poświęcą Ci więcej czasu. Postawisz przed nimi wyzwanie, a oni chcąc udowodnić, że mu sprostają, wezmą w nim udział. Nie zapomnij o nagrodach, to dodatkowa motywacja.

Twoja firma od kuchni

Social media stwarzają idealne warunki do lepszego poznania siebie nawzajem. Pozwól odbiorcom zajrzeć do kuchni swojej firmy, odkrywaj przed nimi tajemnice i informuj ich o tym, co u Ciebie nowego. Jesteśmy z natury ludźmi ciekawymi świata, interesuje nas wszystko, co niekoniecznie jest łatwo dostępne. Pokaż więc, jak pracujesz, jak wygląda Twoje biuro, jak przebiega proces produkcji, jak świętujecie kolejne urodziny firmy. Niech inni poczują się częścią społeczności Twojej marki.

Angażujące posty to fantastyczny sposób, aby dać się polubić jeszcze bardziej, poznać od mniej oficjalnej strony i nawiązać bliższe relacje z odbiorcami. Musisz jednak najpierw ich zainteresować, pokazać, że to właśnie Twoje posty zasługują na ich uwagę.

Optymalizacja budżetu w kampanii Google Ads. Jak to robić dobrze?

Planowanie budżetu to jeden z ważniejszych aspektów kampanii Google Ads. Jeżeli stawka dzienna ustalona zostanie na niewłaściwym poziomie, to nie mamy szansy na zwrot inwestycji, ale również na osiągnięcie pożądanych efektów. Jak ustalić kwotę na reklamę Google Ads i jak odpowiednio zaplanować budżet, ale zyskać, a nie stracić?

Optymalizacja budzetu w kampanii Google Ads - IT HEROES

Budżet dzienny, a budżet wspólny

W Google Ads wyróżnić możemy dwa rodzaje budżetu. Pierwszy to dzienny, dotyczący kwoty, którą przeznaczamy każdego dnia na cele reklamowe. Miesięczną kwotę za działania reklamowe obliczamy, mnożąc średnią kwotę dzienną przez średnią liczbę dni w miesiącu, która wynosi 30,4. Na początku dobrze jest zacząć od niższych kwot i obserwując efekty, zwiększać ją sukcesywnie.

Drugi rodzaj budżetu to budżet wspólny, który jest stosowany często przy kampaniach realizujących więcej celów. Google Ads automatycznie ustala kwoty dla konkretnych kampanii tak, aby otrzymać maksymalny zwrot inwestycji.

Cena słów kluczowych

Kwota, jaką chcemy przeznaczyć na reklamę Google Ads, zależy od celów, jakie chcemy osiągnąć, naszych indywidualnych możliwości finansowych i wielkości konkurencji. Im branża jest popularniejsza, tym konkurencja większa. Do szacowania kosztów kampanii z pewnością przyda się Planer Słów Kluczowych. Dzięki niemu poznajemy frazy najlepiej pasujące do naszej branży, dowiadujemy się, jak często są wyszukiwane w Google oraz jaka jest ich cena.

Przydatna może okazać się symulacja kampanii. W ten sposób wstępnie określamy budżet, jaki będzie nam potrzebny, aby osiągnąć oczekiwany przez nas ruch na stronie. Stawki za słowa kluczowe różnią się w zależności od liczby wyszukiwań. Najdroższe są oczywiście te najpopularniejsze, ale też takie, które jednoznacznie wskazują na pilny zakup danego towaru lub usługi, jak np. opiekun osób starszych na weekend.

Skuteczne praktyki dla wymiernych korzyści kampanii Google Ads

Narzędzia Google Ads dostarczają nam mnóstwo danych dotyczących zachowania naszych użytkowników. Warto je wykorzystać przy optymalizacji budżetu. Przykładem jest ustalenie wyższej stawki dla konkretnej lokalizacji, z której zainteresowanie naszymi usługami jest większe. Wraz z kampanią Google Ads dobrze jest podjąć działania remarketingowe. Nie zawsze już przy pierwszym kontakcie z marką potencjalny klient decyduje się na zakup, czasem potrzebuje więcej czasu. Wyświetlana mu reklama ma przypominać o Tobie i konkretnym produkcie.

Samo stworzenie i uruchomienie reklamy to nie wszystko. Musimy wiedzieć, czy przynosi pożądane efekty, jest skuteczna i stanowi dobrą inwestycję. Do tego potrzebne są testy i ich wyniki. Ponadto na bieżąco monitorujemy statystki i w razie konieczności wprowadzamy potrzebne zmiany.

Link building, a Twoja pozycja w Google

Pozycja strony www w Google zależy od wielu czynników, wśród których jest zdobywanie wartościowych linków. Odpowiada za nie algorytm Pingwin, który analizuje nie tylko ilość, ale również jakość linków. Muszą być one wartościowe, aby wzbudzały zaufanie Google.

Link building a Twoja pozycja w Google - IT HEROES

Wewnętrzne, zewnętrzne i graficzne linki

Linki możemy podzielić ze względu na docelowe miejsce, w które przenoszą użytkownika. Linki wewnętrzne umożliwiają nam „przemieszczanie się” w obrębie jednej witryny, ale pomiędzy poszczególnymi jej zakładkami i dokumentami. Linkowanie wewnętrzne stosuje się w tekstach blogowych, odsyłając czytelnika do innego artykułu lub też w poradnikach, w których umieszczamy linki do konkretnych produktów. Mamy również linki zewnętrzne, które z kolei przenoszą odbiorcę na inną witrynę. W ten sposób zachęcamy go do zapoznania się z konkretną infografiką, filmem video lub opisem produktu.

Są jeszcze linki graficzne, będące w formie obrazu. Klikając w grafikę, zostajemy odesłani na konkretną stronę.

Linki wartościowe dla Google

Nie każdy link zainteresuje Google i nie każdy będzie dla niego czynnikiem, pozwalającym przyznać Twojej stronie wyższą pozycję w wyszukiwaniach. Ważne jest, aby witryna miała duży autorytet, a więc była „lubiana” przez Google. Duże znaczenie ma też lokalizacja linku. Opłaca się umieszczać je w środku tekstu, bez mocy sprawczej są z kolei linki w stopce i na pasku bocznym. Linki umieszczamy zawsze na stronie, która tematycznie jest powiązana z naszą. Tylko wtedy linkowanie ma sens i przynosi pożądane efekty. Co więcej, Google przychylnie spojrzy na nasze linki. W przeciwnym razie może je potraktować jako SPAM. Zwracamy uwagę na słowa obecne w najbliższym obszarze linku. To właśnie one są brane pod uwagę przez Google przy analizie zgodności tematycznej linku ze stroną.

Treść, w którą klikamy, to anchor tekst. Musi być on dobrze i precyzyjnie opisany, a więc wskazywać na docelowe jego źródło. Jeżeli będzie to „projektant wnętrz”, dla Google jest to sygnał, że link przekierowuje na stronę projektanta wnętrz.

Skąd pozyskiwać linki?

Jest wiele źródeł linków i warto jest korzystać z wielu, nie ograniczając się tylko do jednego. Wybierając witryny, pamiętamy o wyżej wspomnianych czynnikach kluczowych dla Google przy analizie linków.

Dobrym sposobem na pozyskiwanie linków jest tworzenie artykułów i publikacji przeznaczonych na inne strony branżowe w ramach gościnnych tekstów. Jednym z lepszych obszarów do link building jest blog firmowy. Publikujemy na nim treści dotyczące naszej oferty, wszelkiego rodzaju poradniki, inspiracje i instrukcje. Jednocześnie dzielimy się wiedzą, zdobywamy zaufanie odbiorców i kreujemy wizerunek eksperta oraz umieszczamy linki do innych podstron i produktów, co jest wartościowe dla Google i przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarce. Linki możemy też zamieszczać w postach w mediach społecznościowych i na wszelkiego rodzaju forach.

Link building to proces, który trwa i o ile ma swój początek, to nie ma, a raczej nie powinien mieć końca. Aktywność w obrębie Twojej strony, a także Twoje ślady na innych witrynach są dla Google sygnałem, że warto się Tobą zainteresować. Jeżeli przestajesz działać, Google o Tobie zapomina.