Widocznie niewidoczne – strona internetowa oczami UX-a

|

W poprzednim artykule z tej serii przyjrzeliśmy się stronie z punktu widzenia grafika. Na jego końcu zawarłem jednak notkę, że nawet najpiękniejsza strona nie da nam gwarancji sukcesu. Dlaczego? Zapewne dlatego że projektowanie stron to zajęcie interdyscyplinarne – choć kusi nas to co piękne, lubimy też rzeczy użyteczne i funkcjonalne. Dziś zatem o tych aspektach […]

Przez siatkówkę do serca – strona internetowa oczyma grafika

|

Nie od dziś wiadomo że to co atrakcyjne wizualnie przykuje naszą uwagę dużo szybciej i na dłużej niż okrzepłe dla nas widoki. Zależność ta obecna jest niemal w każdej dziedzinie życia, tyczy się ona także odbioru stron internetowych. Te, choć często budowane według ścisłego schematu niejednokrotnie potrafią zaangażować sporo odbiorców zdobywając masę branżowych nagród. Zatem […]

Google Analytics

|

Google Analytics jest narzędziem, które pozwala dokonać dogłębnej analizy ruchu na stronach internetowych, a co za tym idzie, umożliwia precyzyjne określenie ilości i cech ich odbiorców. Dzięki temu, każdy kto działa w sieci, ma możliwość monetaryzacji swoich stron, sprzedaży reklam i ich wyceny, dotarcia do określonej grupy odbiorców w celu wysłania im propozycji sprzedażowej, oraz lepszego dopracowania strategii marketingowych. To […]

Sklep na Presta – plusy i minusy

|

Na rynku istnieje wiele rozwiązań e-commerce, pomiędzy którymi czasem trudno jest dokonać wyboru. Spotkać możemy sklepy abonamentowe (SaaS), gdzie dostajemy do rąk gotowe rozwiązanie czy też różne platformy open source. Decyzja o skorzystaniu z konkretnej platformy, jest bardzo poważna, gdyż późniejsza migracja do innego środowiska stanowi niezwykle trudne zadanie. Tutaj rozważymy jeden z najpopularniejszych sklepów […]

Sklep na WordPress – plusy i minusy

|

Niezależnie od tego, czy znamy i lubimy WordPressa czy nie, warto zastanowić się nad stworzeniem sklepu w oparciu właśnie o tę platformę. Służy do tego WooCommerce, wtyczka do najpopularniejszego na rynku CMS-a o imponujących jak na plugin możliwościach. Świadczyć może o nich fakt, że z tego oprogramowanie korzysta już 20-25% sklepów. Dlaczego? WooCommerce jest darmowy, […]

Współpraca zamiast walki

|

Pracuję w branży marketingu online już 6 lat i chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami na temat relacji z konkurencją. W mojej specyficznej branży dostrzegam wyraźny problem w tym, jak działające na tym polu firmy traktują siebie nawzajem. Nastawienie na cel Każdy realizuje kluczowe cele biznesowe jak relacje z klientami i pracownikami czy realizacja zleceń na […]

Facebook w firmie. Co warto wiedzieć?

|

Profil odbiorcy – do kogo chcesz trafić? To bardzo ważne, na samym początku aby określić odbiorcę Twojego przekazu. Jeśli masz sklep internetowy możesz pomyśleć o zasięgu ogólnopolskim, możesz określić odbiorcę wybierając jego płeć, wiek itd. Prowadząc zakład fryzjerski w Gdańsku, w dzielnicy Wrzeszcz możesz szukać potencjalnych odbiorców na obszarze Trójmiasta lub zawęzić krąg osób, którym […]