
Pracuję w branży marketingu online już 6 lat i chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami na temat relacji z konkurencją. W mojej specyficznej branży dostrzegam wyraźny problem w tym, jak działające na tym polu firmy traktują siebie nawzajem.
Nastawienie na cel
Każdy realizuje kluczowe cele biznesowe jak relacje z klientami i pracownikami czy realizacja zleceń na swój sposób. Często nie radząc sobie z tymi kwestiami, mówimy – „inni robią gorzej”, „tamci są słabsi”. Sam często używałem podobnych argumentów, tak jak to ma miejsce w wielu firmach. Z czasem zdałem sobie jednak sprawę z tego, że nie warto tak porównywać się z innymi. Lepiej samemu być dla siebie punktem odniesienia i mówić – „Mogę być lepszy”!
Otwartość popłaca
Wszyscy jeździmy na szkolenia, warsztaty czy spotkania branżowe, aby poznać przemyślenia konkurencyjnych firm i uczyć się na ich błędach czy wzorować na sukcesach. Starajmy nie dać się zwariować wszechobecnemu w branży hejtowi. Uważam, że aby być najlepszym, nie można dezawuować pracy innych. Znacznie lepiej jest współpracować, wspólnie się uczyć i sobie pomagać. Może to przynieść większą korzyść niż szkolenia branżowe i nic nie kosztuje. Jeżeli będziemy dzielić się swoimi przemyśleniami i razem rozwiązywać problemy (co dwie głowy, to nie jedna, a co dopiero, gdy jest ich więcej…) to zyska na tym klient. A to jest najważniejsze.
Łączy nas biznes
Sam jestem otwarty na wszystkich i zawsze znajdę czas na rozmowę. Biznes to rzecz, która nas łączy. Najlepsze kampanie marketingowe nigdy nie są realizowane przez jedną agencję a kilka, które mają wspólne podejście. Jeśli będziemy pracować razem, przełoży się to na to, jak postrzegają nas klienci i pracownicy.
Razem możemy znacznie więcej
A zatem budujmy zaufanie do siebie nawzajem, pomagajmy sobie. Sam nigdy nie żałowałem tego, że zaufałem innym osobom z branży. Dziś możemy spotkać się na obiedzie i porozmawiać o trudnych przypadkach szukając razem rozwiązań. Prośba o pomoc nie jest oznaką słabości, ale metodą pracy, która przekłada się na świetne rezultaty. Budowa długofalowych, opartych na zaufaniu, relacji z przedstawicielami własnej branży, zawsze przynosi owoce.